خرید آنلاین فایل(تحقیق جامعه شناسی از دیدگاه قرآن)

تحقیق جامعه شناسی از دیدگاه قرآن|34024646|xnz|جامعه شناسی از دیدگاه قرآن,جامعه شناسی از منظر قرآن,جامعه شناسی از نگاه قرآن,جامعه شناسی بر اساس آیات قرآن,جامعه شناسی در قرآن,جامعه شناسی,قرآن,قرآن کریم,جامعه شناسی چیست,جامعه شناسي نفاق در قرآن
در این صفحه از وب سایت برتر با شما هستیم با تحقیق جامعه شناسی از دیدگاه قرآن

دانلود تحقیق با موضوع جامعه شناسی از دیدگاه قرآن،در قالب word و در 105 صفحه، قابل ویرایش.

بيان مسئله تحقیق:
انسان موجودي است نفع طلب و اساس همه كنش هاي بشري، جلب منفعت و دفع ضرر مي باشد ولي مصداق نفع و طلب بر اساس باورها و ارزش ها متغير است. شايد به همين دليل از كنشگران مختلف براساس باورهاي متفاوت و ارزش هاي گوناگون، در مسئله گروهي، كنش هاي متفاوتي صادر مي شود. عده اي كنش هايشان ابزاري صرف، بعضي ديگر ارزشي صرف و جمعي نيز ابزاري، ارزشي است. منافقان را مي توان دسته اي دانست كه كنش هاي آنان ابزاري صرف بوده و جهت جلب منفعت بيشتر از هر وسيله اي استفاده مي كنند، يكي از اين ابزار تظاهر به پايبندي به فرهنگ عمومي جامعه و ايجاد تضاد ميان اقشار و دسته هاي مختلف اجتماعي و حداكثر استفاده از تضاد موجود است.
كفار نيز از همين ويژگي برخوردار بوده و براي به دست آوردن حداكثر منفعت از هيچ عملي رويگردان نيستند. يكي از كارهاي آنان، كاهش همبستگي و ايجاد تضاد، در جامعه اسلامي است. اين مهم در صورتي محقق مي شود كه كفار بتوانند با دسته هايي از جامعه اسلامي كه داراي باور و ارزشي مشتركي هستند به وحدت منافع رسيده و جهت دستيابي به اين هدف در تعامل مستمر باشند. از طرفي مؤمنان در تعاملاتشان، بر پايبندي به دين تأكيد دارند. تعاملات منافقان و مؤمنان با تأكيد بر تظاهر به پايبندي دين صورت مي گيرد. تعاملات منافقان با كافران با تأكيد بر تظاهر به عدم پايبندي به دين تحقق مي يابد. كفار نيز در تعاملاتشان بر عدم پايبندي به دين تأكيد دارند. از همين رو، احتمال دستيابي منافقان به اهدافشان بيشتر از كفار است. نتيجه تظاهر به پايبندي به دين در جامعه ديني، زمينه سازي دستيابي افرادي به ثروت، قدرت و منزلت مي باشد كه كنش هايشان ابزاري صرف بوده و نگرش آن ها به معنويات نگرشي منفي است. دستيابي افراد به ثروت ، قدرت و منزلت از اين شيوه كم كم سبب مي شود تظاهر به پايبندي به دين، جايگزين پايبندي به دين شده و در دراز مدت ميان مؤمنان شكاف ايجاد كند و جامعه ديني را به نابودي بكشاند. خلاصه اين كه، نفاق ورزيدن كه حاصل آن منافق است، عملي اجتماعي است و آثار زيانباري براي گروه مؤمنان و به تبع جامعه ايماني به دارد. علاوه بر اين سرايت چنين كنشي به لايه هاي مختلف اجتماعي و در بر گرفتن افراد بيشتري از جامعه، كه يكي از آثار زيان بار آن به شمار مي آيد، تهديدي جدي محسوب مي شود.
از آن جا كه مفهوم واژه نفاق وقتي محقق مي شود كه مفاهيمي هم چون ايمان و كفر مصداق خارجي داشته باشد، كار جامعه شناسان و دين شناسان خطيرتر بوده و ضرورت همكاري اين دو دسته از انديشمندان، نمود عيني بيشتري پيدا مي كند، لذا با توجه به سنت و فرهنگ جامعه ما ،كه براي تبيين مفاهيم ديني و دستيابي به تدابير قابل اجرا به كتاب خدا و سنت پيامبر او مراجعه مي شود ، ما نيز در تبيين مفهوم نفاق و منافق و چگونگي كنش آنان با مؤمنان و كافران و بيان اين موارد و تحليل آن به زبان جامعه شناسي، كتاب خدا، يگانه مرجع غير قابل خدشه در نزد همه مسلمين را در پيش روي خود قرار داده و به بازيابي مجدد آن با بهره گيري از روش هاي جامعه شناسي، مي پردازيم.


مطالب دیگر:
پاورپوینت درس سیزدهم فارسی پایه هشتم ادبیات انقلابپاورپوینت درس دوازدهم فارسی پایه هشتم شیرِ حقپاورپوینت درس یازدهم فارسی پایه هشتم پرچم دارانپاورپوینت درس دهم فارسی پایه هشتم قلم سحرآمیز، دو نامهپاورپوینت درس نهم فارسی پایه هشتم نوجوان باهوش،آشپززادۀ وزیر،گریۀ امیرپاورپوینت درس هشتم فارسی پایه هشتم آزادگیپاورپوینت درس هفتم فارسی پایه هشتم آداب نیکانپاورپوینت درس ششم فارسی پایه هشتم راهِ نیک بختیپاورپوینت درس چهارم فارسی پایه هشتم سَفَر شکفتنپاورپوینت درس سوم فارسی پایه هشتم ارمغانِ ایرانپاورپوینت درس دوم فارسی پایه هشتم خوب جهان را ببین صورتگر ماهرپاورپوینت درس اول فارسی پایه هشتم پیش از اینهاتمرینات ریاضی ششم تمرینات و کاربرگ های فصل به فصل ریاضی ششم به صورت ورد و قابل ویرایش docپاورپوینت درس دوازدهم آموزش قرآن پایه هشتم سورهٔ غاِفر ( صفحات 467 و 468 قرآن کریم)، ادامهٔ سورهٔ غاِفر ( صفحهٔ 474 قرآن کریم)پاورپوینت درس یازدهم آموزش قرآن پایه هشتم سورهٔ »ص « ( صفحات 453 و 454 قرآن کریم)، سورهٔ زُمَر ( صفحهٔ 460 قرآن کریم)پاورپوینت درس دهم آموزش قرآن پایه هشتم سورهٔ یس ( صفحات 440 و 441 قرآن کریم)، سورهٔ صافّات ( صفحهٔ 450 قرآن کریم)پاورپوینت درس نهم آموزش قرآن پایه هشتم: سورهٔ سَبَأ ( صفحات 428 و 429 قرآن کریم)، سورهٔ فاطر ( صفحهٔ 434 قرآن کریم)پاورپوینت درس هشتم آموزش قرآن پایه هشتم سورهٔ احزاب ( صفحات 418 و 419 قرآن کریم)، ادامهٔ سورهٔ احزاب ( صفحهٔ 424 قرآن کریم)پاورپوینت درس هفتم آموزش قرآن پایه هشتم سورهٔ روم ( صفحات 404 و 405 قرآن کریم)، سورهٔ لقمان ص)فحهٔ 411 قرآن کریم)پاورپوینت درس ششم آموزش قرآن پایه هشتم سورهٔ عنکبوت ( صفحات 396 و 397 قرآن کریم)، ادامهٔ سورهٔ عنکبوت ( صفحهٔ 401 قرآن کریم)پاورپوینت درس پنجم آموزش قرآن پایه هشتم سورهٔ قَصَص ( صفحات 385 و 386 قرآن کریم)، ادامهٔ سورهٔ قَصَص ( صفحهٔ 394 قرآن کریم)پاورپوینت درس چهارم آموزش قرآن پایه هشتم سورهٔ نمل ( صفحات 377 و 378 قرآن کریم)، ادامهٔ سورهٔ نمل ( صفحهٔ 382 قرآن کریم)پاورپوینت درس سوم آموزش قرآن پایه هشتم سورهٔ شُعراء ( صفحات 367 و 368 قرآن کریم)، ادامهٔ سورهٔ شُعراء ( صفحهٔ 372 قرآن کریم)پاورپوینت درس دوم آموزش قرآن پایه هشتم سورهٔ فرقان ( صفحات 359 و 360 قرآن کریم)، ادامهٔ سورهٔ فرقان ( صفحهٔ 364 قرآن کریم)پاورپوینت درس اول آموزش قرآن پایه هشتم سورهٔ مؤمنون ( صفحات 342 و 343 قرآن کریم)، سورهٔ نور ( صفحهٔ 355 قرآن کریم )